Rögle BK Hockeygymnasium Ängelholm NIU ELIT och LIP

I samarbete med Ängelholms Gymnasieskola erbjuder vi toppidrott där eleverna får möjlighet att utveckla sina ishockeykunskaper på högsta nivå i kombination med en gymnasieutbildning.

• Rögle BK bedriver ett av Svenska Ishockeyförbundets certifierade Ishockeygymnasium NIU. Varje årskull innehåller 12–14 elever som antas efter ishockeyförmåga och betyg.
Hockeyklubb:Rögle BK
Adress:Ishallsvägen 2
Postkod + Ort:262 54 Ängelholm
Län:Skåne län
Arena/Ishall:Catena Arena
Gymnasium:Ängelholms Gymnasieskola

ISHOCKEY LIP

GYMNASIUM LIP

• Rogle-60
    Rögle Hockeygymnasium

Om Rögle Hockeygymnasium

Ishockeygymnasiet i Ängelholm är ett samarbete mellan Rögle BK, Svenska Ishockeyförbundet och Ängelholms Gymnasieskola. På Rögles Hockeygymnasium bedriver vi elitidrott där eleverna ges möjlighet att utveckla sina ishockeyfärdigheter på högsta nivå i kombination med gymnasiestudier. Vi tar varje år ut 10-14 killar till vårt hockeygymnasium, beroende på behov och underlag.
När du söker till Rögle BK:s Hockeygymnasium har du flera olika program på gymnasieskolan att välja mellan och alla går att kombinera med ishockeyn. I din 3 åriga utbildning på skolan ingår 400 studiepoäng som specialidrott ishockey.Du kan söka till följande program på gymnasieskolan:- Barn- och fritidsprogrammet, inriktning Fritid och Hälsa- Ekonomiprogrammet- Samhällsvetenskapsprogrammet- Teknikprogrammet.

Ansökan till Ängelholm Elitidrottsgymnasium görs i två steg. Dels ska du under hösten söka en idrott via respektive specialidrottsförbund och bli antagen och dels ska du söka till ett gymnasieprogram (under perioden jan-feb alternativt under omvalsprioden apr-maj). Obs! Du måste vara antagen till en idrott för att din ansökan till ett program på  Elitidrottsgymnasium ska vara giltig.

Rögle Serie Information

Upptäck Ängelholm