IF Boden Hockeygymnasium LIU

Björknäsgymnasiet har länge varit med i ishockey i samarbete med . Under denna höstperiod bestämdes att ishockeyutbildningen på Björknäsgymnasiet skulle fokuseras ytterligare.

Hockeyklubb:IF Boden Hockey
Adress:Lundagårdsgatan 25
Postkod + Ort:961 64 Boden
Län:Norrbottens län
Arena/Ishall:Björknäsvallen
Gymnasium:Björknäsgymnasiet

LIU – Lokal Idrottsutbildning

• boden-60
    Boden Hockeygymnasium

Om Boden Hockeygymnasium

En anledning till att Björknäsgymnasiet inte är en certifierad elithockeyskola är att Boden Hockey inte har ett A-lag i SHL eller Allsvenskan, vilket är en förutsättning enligt fackliga regler. Det har dock ingen koppling till utbildningens kvalitet. Majoriteten av ishockeystudenterna på Björknäsgymnasiet spelar i . BHF J18 spelar nu i J18 Div1AB Norra. BHF J20 spelar i J20 Elit Norra 2019/2020. Boden Hockey mål är att främja tillbaka till J18 Elit samtidigt som man fortsätter att utveckla spelare för att konkurrera om platser i BHF A-lag.

Boden Serie Information

Källa: IF Boden Hockey