Borlänge Hockeygymnasium LIU

• Borlange-60
    Borlänge Hockeygymnasium

Om Borlänge Hockeygymnasium

Borlänge Hockey tillsammans med Borlänge Kommun erbjuder möjlighet till hockey på gymnasiet genom att spela i vårt J18 lag och träna på skoltid via LIU (Lokal Idrottsutbildning). Kommunen och Borlänge hockey har ett avtal med svenska ishockeyförbundet där vi är en rekommenderad lokal ishockeysprofil (LIP). Vi söker spelare som är födda 2007 och är redo att ta nästa kliv i sin utveckling. Även ni som vill söka till vårt J-20 lag gör samma sak som står nedanför. Borlänge Hockeys J18 spelar idag i J18 Utveckling och J18 Elit. Vårt J20 lag spelar i J20 Elit och vårt representationslag tillhör toppen av Hockeyettan. Här ger vi dig en unik möjlighet att tillsammans med Borlänge Kommuns gymnasieskolor sikta mot toppen samtidigt som du kan kombinera hockeyn med viktiga studier. Vi erbjuder möjligheten att välja från hela det kommunala studieutbudet, så oavsett vilken utbildning man väljer så anpassas schemat så att man kan ha hockey på gymnasiet schemalagt två gånger i veckan.

Borlänge Serie Information

Källa: Borlange Hockey