Vita Hästen Hockeygymnasium Norrköping LIP

Utvecklings jobb för juniorverksamheten pågår hela tiden. Under hela hösten har vi jobbat hård att utveckla verksamheten med dokumentation, planering, träningar och..

Hockeyklubb:HC Vita Hästen
Adress:Vattenverksvägen 12
Postkod + Ort:603 36 Norrköping
Län:Östergötlands län
Arena/Ishall:Himmelstalundshallen
Gymnasium:Bråvalla

LIP – Lokal Idrottsutbildning

GYMNASIUM LIP

• Vita Hästen-60
    Vita Hästen Hockeygymnasium

Om Vita Hästen Hockeygymnasium

Efter ett hård jobb under hösten, blir HC Vita Hästens hockeygymnasium Ishockeyförbundets Rekommenderad Lokal Ishockeyprofil fr.o.m augusti 2021. Kommunala gymnasieskolorna i Norrköpings kommun i samverkan med ishockeyföreningen HC Vita Hästen har av Svenska Ishockeyförbundet klassificerats som rekommenderad lokal ishockeyprofil. Utvecklings jobb för juniorverksamheten pågår hela tiden. Under hela hösten har vi jobbat hård att utveckla verksamheten med dokumentation, planering, träningar och på många andra olika sätt för att kunna säkerställa utbildningen. En del av detta utvecklings jobb har varit att utveckla hockeygymnasium för att bli godkänd och klassificerat verksamhet av Svenska Ishockeyförbundet.

Vita Hästen Serie Information

Källa: HC Vita Hästen