Information Tre Kronors Hockeyskola

Allmänt Information

• Utbildningsform: Hockeyskola
  • Puckar: Blå lightpuckar
  • Ansluten idrottsklubb: alla anslutna hockeyklubbar
  • Träningströjor: röd, gul, blå, grön
  • Län: alla län i Sverige
  • Ort: alla städer i Sverige
  • Campus: alla ansluten ishaller

Tre Kronors Hockeyskola

Tre Kronors Hockeyskola är Svenska Ishockeyförbundets verksamhet för de yngsta barnen. Fokus är att lära sig åka skridskor för att sedan prova på spelet med puck och klubba. Tre Kronors Hockeyskola handlar om att ha kul och under lekfulla former ge barn möjligheten att lära känna ishockeyn som förhoppningsvis föder ett intresse som varar hela livet! Steget in till ishockeyn ska vara enkelt. Full utrustning ska inte vara ett krav för att prova på. Eller skicka in din ansökan ŠKODA Hockeyfonden.

För anmälan, kontakta din lokala hockeyklubb!!

Källa: Svenska hockeyförbundet

FAQ - Vanliga frågor och svar

När ett barn börjar med hockey övas automatiskt balansen upp, samtidigt som motoriken finslipas då man måste hantera en klubba med puck. Barn som håller på med hockey tillbringar flera timmar i omklädningsrum då all utrustning skall av och på. Genom detta blir banden mellan lagkamraterna oftast oerhört starka och undersökningar visar att detta leder till att barnet lär sig visa hänsyn samt ödmjukhet.

Hockeyskola för barn 2014 och lek på is/hockeykul för barn födda 2015 och senare.

Medlemskap kan variera per föreningen från 350kr och uppåt. I medlemsavgiften ingår en olycksfallsförsäkring för barnen när de idrottar i föreningens verksamhet. Ta kontakt mer din hockeyklubb

En Swe Kit YTH – Hockey startkitkostar ca 700kr. I kitten ingår: handskar, byxor, benskydd, axelskydd och armbågsskydd. Dessutom finns det andra produkter som läggs till, t.ex. hockeyhjälm ca 600 kr. , hockeyklubba ca 250 kr. och hockeyskridskor ca 500 kr. köper man till. På de flesta klubbar kan man låna utrustning eller köpa begagnad så att kostnader inte blir för mycket. Eller ansök till ŠKODA Hockeyfonden!!

Säsongen börjar vecka 41 på de flesta klubbar och håller på fram till vecka 12

ŠKODA Hockeyfonden

ŠKODA har sponsrat ishockeyn längre än någon annan. De älskar hockey och vill att fler ska få möjlighet att utöva världens bästa sport. Därför har ŠKODA Sverige startat Hockeyfonden som delar ut hockeyutrustningar till privatpersoner och föreningar. Skicka in din ansökan idag.

Intressant? Dela med dina vänner!

Källa: ŠKODA Hockeyfonden