Bollnäs Hockey Hockeygymnasium LIP

Bollnäs Hockeygymnasiet är ett led i vår satsning att ge förutsättningar för ishockeyspelande ungdomar att stanna i Bollnäs och kunna få…

Hockeyklubb:Bollnäs IS
Adress:Frelugavägen 2
Postkod + Ort:82130 Bollnäs
Län:Gävleborgs län
Arena/Ishall:Bollnäs Ishall
Gymnasium:Torsbergsgymnasiet

LIP – Lokal Idrottsutbildning

Bollnäs Hockeygymnasium

Om Bollnäs Hockeygymnasium

Hockeygymnasiet är ett led i vår satsning att ge förutsättningar för ishockeyspelande ungdomar att stanna i Bollnäs och kunna få chansen att utvecklas inom sporten på hemmaplan. I samarbete med Hälsinglands Utbildningsförbund och Torsbergsgymnasiet så startar vi upp Ishockey som individuellt val till eleverna. Under säsong kommer lektionerna bestå av 2st ispass och 1st fyspass/teoripass under skoltid på veckan.
Inför kommandes äsongen är spelare välkomna att söka till hockeygymnasiet. Ispassen leds av tränare från klubben och fys/teori leds av lärare från idrottsgymnasiet. Varmt välkommen till Bollnäs IS och Torsbergsgymnasiet! I samarbete med Hälsinglands Utbildningsförbund och Torsbergsgymnasiet så startar vi upp Ishockey som individuellt val till eleverna.

Bollnäs Serie Information

Källa: Dalen HC