Lindlövens IF Hockeygymnasium LIP Lindesberg

Lindlövens IF driver ett J18 lag där alla kvällsaktiviteter kommer att ske på Lindehov. Lindlövens IF kommer att bedriva en elitsatsning för att kunna ta J18 laget upp till spel i Elit.

Hockeyklubb:Lindlövens IF
Adress:Ishockeygatan 2
Postkod + Ort:711 34 Lindesberg
Län:Örebro län
Arena/Ishall:Lindehov Arena
Gymnasium:Stockholms Idrottsgymnasium

LIP – Lokal Idrottsutbildning

GYMNASIUM LIP

• Lindloven-60
    Lindlövens Hockeygymnasium

Om Lindlövens Hockeygymnasium

Lindeskolans ishockeygymnasium som ingår i Idrottscollege vänder sig till dig som har ambitioner att satsa målmedvetet på framtiden och vill kombinera studier och ishockey. Lindeskolan är de många möjligheternas skola. Vi har elva program att välja mellan. Unikt med Lindeskolans Idrottscollege är att du kan kombinera din idrottsprofil med alla av våra program. Om du vill läsa ett yrkesprogram i kombination med idrottscollege samt läsa in högskolebehörighet så finns färdiga upplägg att välja mellan. Våra lärare är engagerade och kunniga och arbetar målmedvetet med kultur, hälsa och demokratifrågor. Lindeskolan har ett bra läge nära naturen med väldigt goda möjligheter till idrott och friluftsliv. Utbildningen individanpassas utifrån dina förutsättningar för att du ska utvecklas både som ishockeyspelare och som individ. Det är Dig och inte Ditt lag som träningen fokuseras på under dessa träningar.

Lindlövens Serie Information

Källa: Boro Vetlanda HC