Täby HC Hockeygymnasium LIU

Tibble Gymnasium och Täby HC har sedan 2011 bedrivit ett lokalt ishockeygymnasium. Ett gemensamt intresse att skapa de bästa förutsättningarna för ishockeyspelande..

Hockeyklubb:IFK Täby HC
Adress:Åva skolgränd 2
Postkod + Ort:183 34 Täby
Län:Stockholms län
Arena/Ishall:Tibble ishall
Gymnasium:Tibble Gymnasium

LIU – Lokal Idrottsutbildning

• Taby-60
    Täby Hockeygymnasium

Om Täby Hockeygymnasium

Inom ishockeyn har Tibble gymnasium samarbete med IFK Täby HC och anläggningen där du tränar ligger bara ett par 100 meter från skolan. Ishockeyutbildningen fokuserar på individuell utveckling av dig som ishockeyspelare där kvalificerad träningsverksamhet på skoltid kombineras med träning och tävling i föreningsverksamhet på kvällarna. Du får en gymnasie- och ishockeyutbildning av kvalitet samtidigt som du kan vara med och skapa kontinuerliga framgångar för din förening.

Täby Serie Information

Källa: Täby HC