Halmstad Hammers Hockeygymnasium LIU

Halmstad Hammers var en av initiativtagarna till uppstarten av Aspero Idrottsgymnasium 2002. Tack vare det långvariga och täta samarbetet erbjuds eleverna en helhetslösning.

Hockeyklubb:Halmstad Hammers
Adress:Växjövägen 11
Postkod + Ort:302 44 Halmstad
Län:Hallands län
Arena/Ishall:Halmstad Arena
Gymnasium:Aspero Idrottsgymnasium

LIU – Lokal Idrottsutbildning

ISHOCKEY LIU

• Hammers-60
    Halmstad Hockeygymnasium

Om Halmstad Hockeygymnasium

Isträningen bedrivs i fantastiska Halmstad Arena. Där finns två ishallar med sammanlagt tre isytor. Halmstad Arena har gym och teorisalar i fräscha lokaler. Samtliga elever på Aspero får även gymkort till Idrottscentrums träningsanläggning, ett referensgym till Eleiko Sport. Halmstad Hammers var en av initiativtagarna till uppstarten av Aspero Idrottsgymnasium 2002. Tack vare det långvariga och täta samarbetet erbjuds eleverna en helhetslösning där fokus under skoltid ligger på individuell utveckling och som följs upp av Jens under kvällsträningar och matcher.Målet är att utbilda spelarna såväl taktiskt, tekniskt, fysiskt, psykiskt som socialt i kombination med högskoleförberedande studier. Vi prioriterar individuell teknikträning såsom skott-, skridsko- och klubbteknik. Dessutom fokuserar vi på spelförståelse. Alla får dessutom individuella fysträningsprogram samt att istester och fystester genomförs kontinuerligt under hela studietiden. I din hockeyutbildning får du även grundliga och fördjupade kunskaper inom kost/näringslära, anatomi, träningslära, ledarskap, idrottspsykologi, skador och rehabilitering.

Halmstad Serie Information

Källa: Halmstad Hammers