Hanhals Kings Hockeygymnasium Kungsbacka LIU

Hockeygymnasiet i Kungsbacka vill ge alla spelare god handledning och bästa möjliga träningsförutsättningar för de ska kunna utvecklas till spelare, domare eller ledare samtidigt som även studierna skall klaras av med goda resultat.

Hockeyklubb:Hanhals Kings
Adress:Kungsbacka Sportcenter 8
Postkod + Ort:434 50 Kungsbacka
Län:Hallands län
Arena/Ishall:Kungsbacka Ishall
Gymnasium:Aranasgymnasiet [1], Elof Lindalvs gymnasium [2] och Bedahallbergs gymnasium [3]

LIU – Lokal Idrottsutbildning

• Hannals-60
    Hanhals Hockeygymnasium

Om Hanhals Hockeygymnasium

Hockeygymnasiet i Kungsbacka vänder sig till dig som brinner för din idrott.Hockeyn bedrivs genom individuellt skolval.Du ska ha en stark vilja och en ambition att klara både gymnasiestudier och ishockey parallellt. Syftet med hockeygymnasiet är att erbjuda målinriktade ungdomar möjlighet till en utbildning till ishockeyspelare, domare och/eller ledare utan att ge avkall på den akademiska utbildningen i gymnasieskolan. I samarbete med skolan har Hanhals IF ett upplägg där du ges de möjligheter och förutsättningar som krävs för att klara både skola och ishockey. Det är viktigt för oss att du efter gymnasieåren står väl förberedd inför framtiden, idrotts- såväl som utbildningsmässigt.

Hanhals Serie Information

Källa: Hanhals Kings