Valbo Hockeygymnasium LIU

Valbo HC är en av Gästriklands största hockey klubbar med lag i alla serier ända från 03-or upp till A-lag. Vi har förmånen att bedriva ett lokalt hockey gymnasium..

Hockeyklubb:Valbo HC
Adress:Fritidsvägen 7
Postkod + Ort:818 30 Valbo
Län:Gävleborgs län
Arena/Ishall:Nickback Arena
Gymnasium:Borgarskolan, Vasaskolan och Polhemsskolan

LIU – Lokal Idrottsutbildning

• Valbo-60
    Valbo Hockeygymnasium

Om Valbo Hockeygymnasium

Valbo HC är en av Gästriklands största hockey klubbar med lag i alla serier ända från 03-or upp till A-lag. Vi har förmånen att bedriva ett lokalt hockey gymnasium dit spelare från närliggande kommuner kan söka för att få mer istid. Huvudsamarbetspartner är Borgarskolan, Vasaskolan och Polhemsskolan. Genom ett tätt samarbete där grundstenen är eleven i centrum värnar vi väldigt mycket om helheten. När det gäller hockeyundervisningen så ligger fokus på den individuella utvecklingen där vi hoppas att du som spelare skall ta ett stort kliv framåt under 3 år hos oss. Självklart kräver vi även att du lägger stor vikt vid skolarbetet för att även kunna lyckas i yrkeslivet. Vi bedriver ishockeyundervisning två förmiddagar i veckan där huvuddelen är is & fyspass. Vi har även teoripass där vi går igenom kost, träningslära, skador, hockeyteori osv.

Valbo Serie Information

Källa: Valbo HC