Linköping HC Hockeygymnasium NIU ELIT

Hos oss på ishockeygymnasiet i Linköping har samtliga instruktörer slutfört Svenska Ishockeyförbundets högsta tränarutbildning, Elittränarutbildningen eller motsvarande utbildning.

• Linköping HC bedriver ett av Svenska Ishockeyförbundets certifierade Ishockeygymnasium NIU. Varje årskull innehåller 12–14 elever som antas efter ishockeyförmåga och betyg.
Hockeyklubb:Linköping HC
Adress:Gumpekullavägen 1
Postkod + Ort:582 78 Linköping
Län:Östergötlands län
Arena/Ishall:Saab Arena
Gymnasium:Anders Ljungstedts gymnasium

• Linkoping-60
    Linköping Hockeygymnasium

Om Linköping Hockeygymnasium

Elitishockeygymnasiet lovar dig tre krävande men roliga år. Här kan du kombinera dina gymnasiestudier med ditt största intresse på ett meningsfullt sätt.Målsättningen med verksamheten är att underlätta för ungdomar att förena ishockeyträning med studier på gymnasienivå. Eleverna skall genom teoristudier och målmedveten träning ges möjlighet att utveckla sina idrottsfärdigheter så att den egna förmågan att utöva spelet förbättras. Verksamheten syftar till att ge en god grundutbildning för en eventuell senare elitkarriär.
Ansökan till NIU ishockeygymnasiet görs genom Svenska Ishockeyförbundets hemsida mellan 12 september till 1 december. Ingen rangordning av gymnasierna gäller utan eleven väljer fyra skolor utan rangordning

Ansökan till Linköping Elitidrottsgymnasium görs i två steg. Dels ska du under hösten söka en idrott via respektive specialidrottsförbund och bli antagen och dels ska du söka till ett gymnasieprogram (under perioden jan-feb alternativt under omvalsprioden apr-maj). Obs! Du måste vara antagen till en idrott för att din ansökan till ett program på  Elitidrottsgymnasium ska vara giltig.

Linköping Serie Information

Upptäck Linköping