Piteå HC Hockeygymnasium LIU

• Pitea-60
    Piteå Hockeygymnasium

Om Piteå Hockeygymnasium

Hockeygymnasiet i Piteå ger dig möjlighet att kombinera ditt gymnasieprogram med en hockeyutbildning i elitmiljö. Ansökan till vårt lokala hockeygymnasium kan ske fram till sista datum för ansökan till Strömbackaskolan under februari månad. Piteå är en erkänd och framgångsrik idrottsstad, i synnerhet gällande ishockey. VM-, OS- och Stanley Cup-medaljörer som Tomas Holmström, Mattias Öhlund, Stefan Persson, Mikael Renberg och Lasse Lindgren har alla via Piteå växt fram till storstjärnor. Piteå är känt för sin hemtrevliga miljö och närhet.

Piteå Serie Information

Källa: Piteå HC