Mjölby HC Hockeygymnasium LIP

Nu har du möjlighet att träna ishockey på skoltid och ha det som en valbar kurs. Träningarna kommer att bedrivas i ishallen i Mjölby och ansvarig är Mjölby Hockeys välutbildade tränare.

Hockeyklubb:Mjölby HC
Adress:Vifolkavallsvägen 5
Postkod + Ort:595 50 Mjölby
Län:Östergötlands län
Arena/Ishall:ProTrain Arena
Gymnasium:Mjölby Gymnasium

LIP – Lokal Idrottsutbildning

GYMNASIUM LIP

• Mjolby-60
    Mjölby Hockeygymnasium

Om Mjölby Hockeygymnasium

I samarbete mellan Mjölby Gymnasium och Mjölby Hockey så är vi av Svenska Ishockeyförbundet rekommenderad lokal ishockeyprofil. Det innebär att vi bedriver kvalitetssäkrad utbildning med utbildningskrav på tränare och att målvaktstränare finns på plats. Syftet med ishockey som valbar kurs är att du som vill lite mer med ditt ishockeyspel erbjuds nu chansen att utveckla dina individuella färdigheter på schemalagd tid under skoltid. Fokus ligger på individuell utveckling i tekniska detaljer. Feedback med video sker löpande under läsåret/ säsongen. Mjölby Hockey är en förening som arbetar med kvalité och fokus på spelarutveckling. Mjölby Hockeys A lag spelar i toppen av div. II och A- och B juniorer spelar i div I. Även juniorlagen spelar i toppen av sina serier med kvalspel upp mot elit de senaste säsongerna. De elever som går på hockeyprofilen spelar i allt ifrån B juniorer upp till A lag. Informationskväll och try out/ provträning kommer ske under november månad. Mer info om detta kommer framöver, håll utkik på hemsidan och sociala medier. Dessutom håller Mjölby gymnasium öppet hus och deltar på olika gymnasiemässor.

Mjölby Serie Information

Källa: Mjölby HC