Värnamo Hockey Hockeygymnasium LIP

Värnamo Hockey gör en satsning på junior och ungdomsverksamheten för dig som vill satsa på din utbildning i kombination med ishockey.

Hockeyklubb:Värnamo Hockey
Adress:Ouchterlonygatan 9
Postkod + Ort:331 31 Värnamo
Län:Jönköpings län
Arena/Ishall:Aplarinken
Gymnasium:Finnvedens Gymnasium

LIP – Lokal Idrottsutbildning

ISHOCKEY LIU

• Varnamo-60
    Värnamo Hockeygymnasium

Om Värnamo Hockeygymnasium

Vill du träna din specialidrott på skoltid?Är du aktiv i någon idrottsklubb kan du välja idrottsprofilen. Du kan klara av din fysiska träning under skoltid och din specialidrott efter skolan. I träningen ingår bland annat utveckling av kondition, styrka, koordination, balans, snabbhet och spänst. Pusselbitar som är viktiga för dig som idrottare och för att du ska kunna utveckla din fulla potential inom din specialidrott. Du får också lära dig kost- och träningslära samt behandling av vanliga idrottsskador, ledarskaps- och funktionärsutbildning.

Värnamo Serie Information

Källa: Värnamo Hockey