Hammarby Ishockey Hockeygymnasium Stockholm LIU

Spelar du ishockey? Vill du kombinera dina studier med din hockeysatsning? Midsommarkransens gymnasium inleder ett samarbete med Hammarby Hockey.

Hockeyklubb:Hammarby Ishockey
Adress:Björksätravägen 2
Postkod + Ort:127 37 Stockholm
Län:Stockholms län
Arena/Ishall:SDC Hallen
Gymnasium:Midsommarkransens Gymnasium

LIU – Lokal Idrottsutbildning

• Hammarby-60
    Hammarby Hockeygymnasium

Om Hammarby Hockeygymnasium

Vill du satsa på din sport? I vår idrottsprofil på Midsommarkransens gymnasium kan du satsa på ishockey. För dig som spelar hockey och vill kombinera din träning med dina studier har vi ett särskilt upplägg. Du läser det program du sökt till och tränar ishockey två morgnar i veckan. Du fortsätter att träna och tävla i ditt lag där vår instruktör har dialog med din klubblagstränare om belastning.

Hammarby Serie Information

Källa: Hammarby Hockey